Monday, December 17, 2007

Flyttings...

Hei.
Da har Vara og jeg flyttet inn i bungalowen, selv om den ikke har bad eller do. vi dundret inn i loepet av 20 minutter, foer malingen hadde toerket. Ped laget en nydelig plante og blomster-dekorasjon paa trappen, se bilde

Vi har faat inn seng og madrass og Vara aarner og rydder, nesten mer enn jeg liker.
Hun er i Pattaya i dag og i morgen for aa anskaffe mer ting til Cafeen og bungalowen. Det er bra, hun er svaert fornuftig, men jeg merker mer og mer til at baade hun og de andre Thaiene fungerer i foelge en annen takt og rytme enn meg, samt at det fort blir slik at vi faranger (Thai for utlending) gir etter og foelger deres rytmer fordi vi raskt merker at aa proeve aa faa dem med paa vaar er vanskelig.
Her er noen bilder av bungalowen inni:



Vara vil ha glass i vinduene ogsaa, men det betaler ikke jeg. Det faar vaere gensere! :-) Men hun har rett i at myggspray er smartere enn myggneting; det er sprekker i gulv og vegger, saa netting hadde bare stoppet de aller mest forvokste innsektene.

Vi hadde forsaavidt besoek av noe kakkerlakkliknende paa sengen i gaar ettermiddag, stort nok til aa synes paa vedlagte bilder, men den maa ha vaert smart nok til aa forstaa og formidle til vennene sine at det var lite aa hente hos oss.

Innsekter synes aa vaere programmert til aa sjekke ut absolutt alt i sine omgivelser, uansett risiko. Og finner de noe som kan spises eller bygges med gaar det hemmelige insektmailer ut til alle som kan motta dem. Det er ingen vits i aa drepe dem, man maa bare flytte maten og la seg integrere.

Husleien paa bungalowen er betalt ett halvt aar paa forskudd, ca. NOK 6000,- saa slipper vi aa tenke paa det.

Det er rart og uvant aa bo bak saa tynne vegger, men deilig aa bo i ett trehus. Var soerpe paa innflyttingsfesten, eneste gangen jeg har vaert det her, skiller meg litt ut fra mange andre faranger i drikkemoensteret siden jeg drikker mindre enn de fleste til daglig. Maatte bare be Vara titte litt etter brillene mine morgenen etter for jeg husket ikke hvor jeg hadde hatt dem sist. :-)

Var hos Thaimassoesen i gaar morges: rett og slett en opplevelse; man kjenner hvordan gammelt blod blir presset ut av muskulatur og andre steder og satt i sirkulasjon igjen. Og jeg merker at kroppen kan beveges mer. Snodig at dette ikke er mer kjent i Vestens medisin, men det beroerer jo saavidt det jeg tukler ned en bok om.

Ellers er det lite nytt, jeg haaper paa aa faa renskrevet det jeg har faat til med boken til naa og sende den til forlaget ila. uka, hvis det ikke skjer for mange pluts-viklinger...

Mailes!

Atle

No comments: